D&3 כתב: ↑23 מאי 2022, 17:45
ואני לא מסכים עם הסיפא -
חלק גדול מהדיון פה הוא בגדול על הטיעון הכללי שהציונות היא נקודת המוצא של אזרח בישראל כי מרגע היוולדו הוא נחשף לתעמולה ציונית, וע"מ לערער את המחשבה שלו שהציונות היא כה נפלאה הוא צריך להיחשף ל"עולם שבחוץ " שנקי מפילטר התעמולה הציוני(ואני באופן כללי מסכים חלקית עם הטיעון ).
האשכול הזה בדיוק בשביל המטרה של להעשיר את הקוראים בידיעות שהם לא היו נחשפים אליהם אחרת.
אז כן, מבחינתי להפיץ פייק תןעלמני באשכול שהמטרה שלו זה בין היתר לשבור תעמולה אחרת זה לגמרי להשתין מהמקפצה, ורצוי מאוד שמפיצי הפייק יעשו בדק בית ויבינו איך הם הגיעו למצב שהם עושים את מה שהם מטיפים נגדו. אני ממש לא מקבל את זה שיש בזה איזשהו משהו ארסי / רגיל.
וזה כמובן לא קשור לתעמולת אויב בשם צורה, לא מפריע לי בכלל שיוזרים פה כותבים דברים פרו פלסטינים ואת רובם אני מחבב.
אני לא חושב (או לפחות אני מקווה) שאף אחד לא חושב שאפשר להציג את המציאות "נקייה מפילטרים" בפוסט בפורום\פייסבוק\טוויטר.
אני גם לא חושב שזאת המטרה של האשכול, כאילו "לחשוף את האמת".
גם שם האשכול (ולדעתי גם הודעת הפתיחה) לא מרמז אפילו על קצה של יומרה לתאר איזו מציאות נקייה וטהורה, להיפך - הרעיון הוא להציג את הדברים **מהזווית** שאנחנו לא רגילים לראות אותה ממנה.
לצורך העניין, אפילו לבוא ולכתוב פה מה היו כותרות העיתונים ומה ה-trending ברשתות בערבית זה כבר לחשוף אותך לעולם כפי שהוא משתקף מזווית אחרת.
דבר שני, אני לא חושב שמישהו פה הטיף נגד עצם הרעיון של אג'נדה\עמדות\תפיסת מציאות מגובשת והתיימר להיות נקי מהנ"ל, ככה שאני לא ממש רואה איפה יש פה השתנה מהמקפצה וכו' וכו'.
דבר שלישי, אם אנחנו שואפים לראות את המציאות בלי פילטרים, עדיף שנשאל אנשים שקצת פחות מעורבים רגשית מאיתנו.
(אם אני לא טועה, כשהתפרסמו דוחות מפורטים של ארגונים שמתמצאים היטב בפרטי הפרטים אבל אינם מעורבים בהם אישית, גם אז היה לך מה להגיד ומצאת דרך לפסול בלי להתייחס)
דבר רביעי, לגבי הארסיות. יש הבדל בין לכתוב משהו פרו-פלסטיני לבין הפצה של תעמולה פלסטינית, ולהאשים מישהו בדבר השני זה על סף להאשים אותו בבגידה.
ולסיום סיומת, אני איתך באמונה\תקווה שחשיפה לנקודת מבט אחרת, אם של סובייקט אחר ואם של מישהו "אובייקטיבי", בהחלט מועילה, ואני גם חושב שהבנה של האופן שבו הצד השני רואה את העולם היא שלב הכרחי בדרך לפתרון (איזה פתרון שלא יהיה, מלבד פתרונות מהסוג הסופי, כמובן).