ASAFABADI כתב: ↑06 אוגוסט 2022, 19:48
teknoboy כתב: ↑06 אוגוסט 2022, 19:35
ASAFABADI כתב: ↑06 אוגוסט 2022, 19:22
1. אני אומר שאין באמת דבר כזה טוב ורע בעולם וכן, הכל נכתב לפי החברה ולפי המנצחים ואם הנאצים היו מנצחים וכל העולם היה נאצים ולא היו יהודים, אתה באמת חושב שזה לא היה קוצנזוס לשנוא יהודים ושאין עם זה בעיה? העולם משתנה ודברים שהיו נחשבים טובים עכשיו נחשבים רעים וכנ"ל ההפך, פעם אם היית מתנגד להרוג מכשפה היית פושע ועכשיו אתה תיקרא בן אדם נורמלי
2. בנוגע להודעה הקודמת, אז אכן יש הבדל בין גזענות לבין להיות מודע למציאות, אני אינדבידואל אבל כן, אם מישהו גדל בחברה שסטטיסטית יוצאים משם יותר פושעים אז סטטיסטית יש יותר סיכוי שהוא יהיה פושע לקרוא לזה גזענות זו כבר פרשנות שלך
3. באותה מידה הסיכוי שאני אוהד את סקציה נס ציונה הוא הרבה יותר גדול אם גדלתי בנס ציונה מאשר במאה שערים, אז כן אם יבוא לי מישהו ויגיד לי שהוא אוהד את סקציה נס ציונה אני אניח שהוא גדל בנס ציונה
ושוב פעם לנסות להוציא אותו גזען על ערבים זה פשוט לא נכון כי באותה "מידה" אני אהיה "גזען" על יהודי שגדל בשכונת דורה בנתניה או כל שכונה מוכרת כזאת
1. אני שואל אותך בעצם ככה: *מבחינתך* יש דבר כזה טוב ורע? מוסר?
נגיד שהעולם משתנה בכיוון מסוים. זה יכול להיראות לך טוב או רע או שיכול להיות שאתה אומר "מה זה משנה, עכשיו זה מה יש". איך זה אצלך?
2. להניח שהסיכוי שאדם יהיה פושע (או פרופסור, לא קריטי) לפי המוצא שלו זאת גזענות ולא משנה מה.
ומעניין שאתה אישית בכלל אינדיבידואל, אבל במקרה של "הם" כלשהם (ערבים, חרדים, כל מי שנראה לך מספיק רחוק ממך) פתאום האדם הוא גם תוצר של החברה שלו וגם כל הערבים\חרדים בעולם בכלל דומים זה לזה וחיים בחברה דומה גם אם הם גרים בארץ אחרת (ומנהלים אורח חיים אחר, אבל על פניו נראה שאתה לא מודע לזה).
3. אם אתה הולך עכשיו לשחק אותה סוציולוג ולהסביר לי על קבוצות חברתיות ומדדים סטטיסטיים וכו' וכו' אז בשמחה, בוא נפתח את זה.
תתחיל בלהסביר לי את ההבדלים בשיעורי הפשיעה בין יישובים ערביים שונים.
1.מבחינתי לא חושב שיש דבר כזה טוב ורע אבסולוטי, הכי בהתאם לחברה ולאדם ולערכים שעליהם הוא גדל, מבחינת מישהו אחד לרצוח פרה זה דבר מזעזע מבחינת השני זה דבר מדהים שמחבר אותו לאלוהים או אנערף. אפילו המחבלים, אני לא יכול באמת להגיד שהם רעים כי מבחינתם לרצוח יהודים זה דבר טוב, אני אתנגד להם אבל בכל כוחי כי *מבחינתי* זה דבר לא טוב אבל זה נטו כי גדלתי בישראל ולא בעזה. אם העולם ישתנה כמו שפעם הומואים היה מוקצה ועכשיו מי שנגד הומואים הוא המוקצה אז זה מה שיש
2.תקרא לזה גזענות אני קורא לזה להסתמך על נתונים ומחקרים, למה אם אני אשאל אותך מי זכה באולימפיאדה בפינג פונג ואתה תגיד לי גם בלי לדעת שהוא כנראה היה סיני זאת לא גזענות? אין מה לעשות לבן של שני פרוספורים יש יותר סיכוי להיות פרוספור מאשר לבן של 2 אנשים רגילים אם אתה מתכחש לזה זה כבר פשוט עצימת עיניים
3.אין לי נתונים אבל משער שזה נקבע גם בעיקר לפי מצב סוציו אקונומי אשמח אגב שתתבונן בזה:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340, ... 80,00.html
לא יודע לא רואה שם את רמת השרון וברור לי שזה באמת לפי מצב סוציו אקונומי ובגלל זה הגיוני שבן אדם שגדל במקום עם מצב סוציו אקונומי נמוך ובחברה שבה יש נטיה יותר לפשע יהיה יותר סביר שהוא יגדל להיות פושע מאשר אדם שגדל בסביבה אחרת
אבל אם תסתכל שם בטבלה של עבירות המתה תוכל לראות משהו מעניין ואשמח אם תגיב על זה
1. גישה מעניינת.
2. לגבי סינים ופינג פונג:
אתה חושב שלסינים יש גן שעושה אותם טובים בפינג פונג אבל לא בספורט אחר, או שאולי מסיבה כלשהי משקיעים שם יותר בספורט הזה? מה נראה לך יותר הגיוני?
לגבי הבן של הפרופסורים:
זה נכון מאוד. אבל נחש מה? זה נכון גם אם הפרופסורים ערבים, או שחורים, או יהודים, או לבנים, או ממשפחות עניות או ממשפחות עשירות וכו' וכו'. הבנת אותי.
3. כל הכבוד. אכן כשבודקים רואים שהמשתנה שמסביר הכי טוב את רמת הפשיעה הוא מדדים סוציו-אקונומיים (שבגדול גם נוטים ללכת ביחד).
לגבי עבירות ההמתה:
קודם כל, אני יכול להפנות אותך לטבלה של עבירות המין. שים לב שכל המקומות הראשונים הם יישובים שיש בהם רוב מזרחי מובהק. האם למזרחים יש גן שהופך אותם לעברייני מין?
ודאי שלא.
אז כבר ראינו שדרך הסקת המסקנות שלך לוקה בחסר, לכל הפחות.
עכשיו לנושא. אתה מזהה יפה מאוד שיש מגזר מסוים (ערבים שגרים ביישובים ערביים בישראל) שיש בו ייצוג יתר לעבירות המתה.
ייצוג יתר ביחד למגזרים אחרים בישראל, וגם ביחס לאוכלוסיות שקודם קראת להן דומות כמו קהילות ערביות מחוץ לישראל.
אם ההסבר הוא שהם ערבים וזהו, אז היינו מצפים לראות תופעה דומה בכל מקום שיש בו ערבים, אבל כאמור זה לא המצב.
כבר ציינת את המשתנה הסוציו-אקונומי, ואם תוסיף אליו את האפלייה הממוסדת ובפרט את אוזלת היד של המשטרה בכל הנוגע לאלימות בחברה הערבית (כל עוד רק ערבים נפגעים ממנה) אז לא קשה להבין איך קורה שם מה שקורה שם.
ולסיום, עוד נקודה אחת אחרונה. "טיעון המחץ" שלך על פשיעה אלימה בחברה הערבית נידון פה על פני עשרות הודעות בכמה וכמה עמודים במשך כמה וכמה ימים.
הרבה פחות מרשים ממה שנדמה לך, ויש מצב שגם התשובה שלי נופלת מהרבה מהתשובות שהיו בדיונים קודמים.
ממליץ לך לחזור קצת אחורה באשכול ולראות מה כבר נטחן עד דק. יהיה נחמד אם תהיה קצת פחות חזרתיות בדיונים האלה.