אשכול משפטי (קאס, בקרה, חובות ועוד)

פורום אוהדי הפועל תל אביב
שליחת תגובה
ר.ש
הצטרף: 01 פברואר 2022, 14:28
קיבל.ה  372 לייקים

נכון שיש לא מעט אשכולות שבהם הוזכרו הנושאים שבכותרת, אבל ראוי לדעתי שיהיה אשכול ובו הנושאים המשפטיים הקשורים להפועל - אשכול שבו פחות דעות אישיות, ויותר מידע אמיתי וחשוב;

קאס:
המטרה העיקרית היא להבין איפה הדברים עומדים ומתי צפויה להתקבל החלטה, וגם - על בסיס מה.
מחיפוש בגוגל ובאתר של קאס, לא מצאתי הרבה לצערי.

הכתבות האחרונות בישראל בעניין הקאס פורסמו סביב ינואר 21', ופורסם בהן שב-27.01.01 נערך דיון חשוב ומשמעותי בקאס ביחס לכל החובות של הפועל לשחקנים זרים:
https://www.sport5.co.il/articles.aspx? ... cID=357100
https://www.one.co.il/Article/376434.html

חשוב לציין שלפי הריאיון בספורט5 עם עורך דין אפרים ברק שעובד ב-CAS, החלטה אמורה להתקבל תוך כמה חודשים לכל היותר. גם בדיקה בגוגל גילתה שלרוב החלטות מתקבלות שם תוך שבועות עד חודשים.

לפיכך - מפתיע ותמוה שעד לרגע זה לא התקבלה לכאורה החלטה בענייננו, אף שמדובר בתיק מסובך וייחודי.

עם זאת, מצאתי פוסט של עורך הדין של ניקוליץ' שפורסם בסוף פברואר, ובו הוא שמח לבשר שהם ניצחו את הפועל בערעור שהוגש ל-CAS. תחילה חשבתי שמדובר אולי בערעור המדובר שכולנו מחכים לו, ושהתקשורת בישראל ניסתה להסתיר את תוצאותיו מאיתנו, אבל בסוף הפוסט עורך הדין ציין שפיפא עשתה שימוש בהחלטה בעניין ניקוליץ, בערעור של הפועל לקאס על כלל החובות:

https://www.bopa.rs/cas-rejects-the-app ... -holdings/

לדעתי צריך לברר היטב איפה עומד הנושא, מתי צפויה להתקבל החלטה, האם ההכרעה בעניין ניקוליץ' מעידה על העתיד לבוא, ועוד.
לשם כך אפשר אולי לפנות לעורך דין ניר ענבר או עורך דין אפרים ברק שעובדים ב-CAS, או לעורך דין של ניקוליץ'...

חובות
ראוי לדעתי לעשות סדר בעניין החובות, ולציין למי הפועל חייבת, האם החוב הוא סופי או ממתין להחלטה של ערכאת הערעור, והאם החוב נוצר על ידי ניסנובס או בתקופה שקדמה לפירוק.

אבדג'י - שלושה מליון שקלים
גבריאל דוס סנטוס - שני מליון שקלים
נמניה ניקוליץ' - שני מליון שקלים
מיחאי פינטילי -
ליביו אנטל -
מוחמד טראורה - חוב שנוצר בתקופת הניסנובס
מאור בוזגלו - חוב שנוצר בתקופת הניסנובס ונפרע
אחמד עאבד -
אחרים...

פירוק הפועל
כמה נקודות מעניינות לדעתי בנושא הזה:
1. ניסנובס קיבלו את עדיפות כונס הנכסים על פני הצעות אחרות, בין השאר, משום ששמו דגש על סגירת החובות של הקבוצה. נכון לכתיבת שורות אלה, ניכר שחובות הקבוצה דווקא גדלו מאז שהם מונו לבעלים של הפועל. האם עשויות להיות לכך השלכות?

2. איציק ניסנוב, כמדומני, היה חלק מהבעלות הקודמת על הפועל תל אביב שהביאה לחדלות פרעון.
א' - האם זה תקין? איך הנושים הסכימו לדבר כזה?
ב' - יש לי חשש שהמעורבות של ניסנוב בהפועל הישנה והחדשה גם יחד, היא אחת הסיבות שהחליטה ועדת המשמעת של אופ"א, או שיחליט הקאס, שהחובות נשארים על שם הפועל גם לאחר הפירוק.

3. בווינט פורסם בזמנו שמיד עם רכישת הקבוצה מידי המפרק, הודיעו הניסנובס על פיטורי השחקנים בניגוד להחלטת השופט אורנשטיין. האם עשויות להיות לכך השלכות?
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340, ... 49,00.html

4. תקנון ההתאחדות לכדורגל מאפשר לבעלים של קבוצת כדורגל למכור את הבעלות על הקבוצה, או את זכויות הניהול בה.
מקריאה של החלטת השופט אורנשטיין, ניכר שהניסנובס רכשו את זכויות הניהול של הקבוצה. האם זה אומר שהבעלות בה שייכת לאחר? ואם כן, למי (האם למפרק), מה טיבה של הבעלות בהיעדר זכויות ניהול, והאם ניתן לרוכשה?

תקנון ובקרה
https://www.football.org.il/files/SiteC ... zhoyut.pdf
על פי תקנון העברת זכויות ניהול בקבוצת כדורגל של ההתאחדות לכדורגל, על האישיות הרוכשת של קבוצת כדורגל להיות כזו שלא מונה לה בעבר כונס נכסים או מפרק - אמנם הבעלות הקודמת היא הראל אחזקות, אבל בגלל שלניסנוב היו אז אחוזים בהפועל, היה מקום אולי לראות בו כמי שמונה לו בעבר כונס נכסים או מפרק...

כמו כן, האם לעובדה שנפתח תיק הוצאה לפועל כנגד ניסנוב, עשויות להיות השלכות על התאמתו לשמש כבעלים של הפועל? זאת בשל כך שנדרשת איתנות פיננסית לצורך קבלת אישור מהוועדה לאישור זכויות של הבקרה.
https://www.one.co.il/Article/341138.html


ברור לי שחלק מהשאלות פה רטוריות, ושהמידע פה חסר. אבל זו המטרה - לשתף פעולה כדי למצוא את המידע החסר וכדי להשיב לשאלות שטרם נענו.

סליחה מראש אם נפלה טעות בחלק מדבריי, שמבוססים רובם ככולם על כתבות שמצאתי.
רואה שחורות המקורי
הפוסט קיבל 5 לייקיםהוקיץ'arik89shaharotאדום ותיקרועי גווארה
האדום הצורר
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 21:03
קיבל.ה  652 לייקים

1. אין קשר בין חלקם של תושב והניסנוב בחברה הקודמת שניהלה את הפועל להחלטה של פיפא להשית על הפועל כמועדון את החובות שמלפני הפירוק.

2. החובות שמלפני הפירוק כלפי שחקנים זרים עומדים על 13 מיליון שח סך הכל לפי פרסומים אחרונים. צריך להפריד אותם מבוררויות אחרי הפירוק שאין להן קשר למה שנדון בקאס.

3. כלל החובות של הפועל בתקופת הפירוק עומדים להערכת המפרק (המופרזת כנראה, יש לו אינטרס לכך) על 80 מיליון שקל. כל מה שמעבר ל-13 מיליון של חובות לשחקנים זרים לא מעניין כרגע את הקאס, אבל יכול לעניין את הנושים בארץ במידה והפועל תחויב לשלם את הסכום המלא, ולכן אני לא רואה את ההנהלה הנוכחית נכנעת בנושא אף פעם וגם לא מגיעה להסדר כלשהו מול הקאס. כרגע המפרק נמצא בהליכים משפטיים מול בעלים קודמים של הפועל (בעלים עיקריים ולא הניסנובים) ואני לא יודע מה הסיכוי שהם יכסו חלק מהחובות האלו (ה65 מיליון מלבד ה13).

הנה עיקרי הדו"ח מאיר העיניים:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3753327

ועוד פרסום מעניין שמפרט את שמות הנדרשים לשלם בעקבות הפירוק:

https://sport1.maariv.co.il/israeli-soc ... le-808830/

שני דברים מעניינים בעיניי: בעוד כבירי טוען שהשקיע 60 מיליון בהפועל, המפרק טוען שהשקיע בין 0 ל-2.5 מיליון יורו בקבוצה.
הבקרה התקציבית לא מימשה בטוחות בסך יותר מ40 מיליון שקל שהופקדו אצלה אלא החזירה אותם לערבים גם כשהפועל הייתה בחובות נוראיים ונאלצה למשכן הכנסות עתידיות. מעניין מאוד למה.
אינתי עומרי, הפועל.
שליחת תגובה