מעצר מנהלי

המועצה ע"ש וולטון הקדוש היא המקום בו תוכלו לדבר על כל נושא שהקשר בינו לבין כדורגל קלוש עד לא קיים בכלל
שליחת תגובה
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

הקונספט "מעצר מנהלי" מוזכר מדי פעם בפורום, אבל כמעט אף פעם לא מובהר מה זה בעצם, ולמה מדובר באחד הכלים הכי אכזריים שישראל מפעילה נגד פלסטינים (אזרחיה ונתיניה כאחד), ובאופן נדיר מאד גם נגד יהודים.
במקום לתת עובדות יבשות אני אחלוק סיפור שאני מכיר באופן אישי: המעצר המנהלי של מוסא אבו-מאריה, נתין פלסטיני מהכפר בית עומאר מצפון לאל-חליל (חברון).

במהלך 2007 ו-2008 מוסא היה אחד ממובילי המאבק הבלתי-אלים בכפר שלו כנגד הממשל הצבאי וגזל אדמות הכפר ע"י ישראל. מדי פעם ישראלים ואזרחים בינ"ל היו משתתפים במאבק הזה (ואני ביניהם). באפריל 2008 הצבא עצר את מוסא והכניס אותו למעצר מנהלי לשישה חודשים. מה זה אומר בעצם? שלא מביאים נגדו שום אישום, אלא מחזיקים אותו במעצר מתוך חשש שהוא עתיד לבצע פשע. כמו בסרט "דו"ח מיוחד" רק במקום שלושה "רואים" (המוזרים הללו בבריכה) שחוזים בפשע לפני ביצועו, מדובר בפקידי שב"כ שטוענים שיש להם חשדות שיתבצע פשע. ע"פ חוק מעצר מנהלי לא יכול להיות ללא זמן מוגבל, אלא צריך לחדש אותו מדי כמה חודשים - בטח לא תופתעו לשמוע שעבור פלסטינים רבים המעצר מתחדש שוב ושוב ושוב, גם בלי ראיות ובלי האשמה. בקיצור, אדם נרקב בכלא כי מישהו במשטרה החשאית החליט שהוא עלול, אולי, לבצע פשע, אבל אין נגדו ראיות. וזו לא השערה שלא היו ראיות אמיתיות במקרה של מוסא: אם היו ראיות נגדו היו מביאים אותו למעצר רגיל ובהתאם היו עורכים לו משפט רגיל. בדיוק כמו אדם שגנב או אשכרה ביצע פשע - זה קורה כל יום עשרות פעמים גם בתוך ישראל וגם בשטחים.Q

אחרי כמה חודשים במעצר מוסא הגיש בג"ץ בדרישה לשחרר אותו, ונערך דיון בעניינו בבית המשפט העליון. שוב, אני אדגיש - הוא לא ידע במה מאשימים אותו, והגישה שלו לעורך דין הוגבלה מאד (הוא יוצג ע"י גבי לסקי, היום ח"כית מטעם מרצ). לא שזה היה עוזר לו אם הוא היה יכול לשוחח עם גבי 24/7, גם לה לא מסרו מה ההאשמות נגדו ומהן הראיות (כמו שעושים בהליך פלילי רגיל). שימו לב שזה הולך נגד כל מה שאנחנו מגדירים בעולם המודרני כ"משפט הוגן": אני אזכיר שוב שהנעצר לא יודע במה מאשימים אותו, אין לו גישה לראיות, אין לעו"ד שלו גישה לראיות או מושג מה ההאשמה, ולאף אחד אין מושג כמה זמן הוא ישאר עצור כי כל כמה חודשים אפשר לחדש את המעצר המנהלי. פשעי האינקוויזציה מחווירים לעומת מה שקורה במעצרים כאלו.

בקיצור, הגיע יום הדיון בעניינו של מוסא, ויצא לי להיות נוכח בדיון (כחלק מהקהל). הדיון נוהל בפני הרכב שלושה שופטי בית המשפט העליון בראשות איילה פרוקצ'יה. הפרקליטות הצבאית יחד עם השב"כ טענו שמדובר באדם מסוכן מאד, שהוא איכשהו מצד אחד פעיל בתא של הג'יהאד האיסלמי ובו-זמנית פעיל בודד (השופטים הפנו את תשומת ליבה של נציגת הפרקליטות לסתירה בטענות הצבא והשב"כ). מוסא מצד שני טען שהוא אמנם היה פעיל בגי'האד האיסלאמי לפני למעלה מעשור וישב בכלא על כך (לא על פעילות כלשהי אלא על קשרים לארגון) - אבל בכלא הישראלי הוא שינה את דעתו מרעיון המאבק הצבאי והחל לקרוא וללמוד על מאבקים בלתי-אלימים. בהתאם, מאז שיצא מהכלא הוא לקח חלק במאבקים כאלה תוך שיתוף פעולה עם ארגונים ישראלים ובינ"ל, וניתק כל קשר עם הג'יהאד האיסלאמי.

בגדול היה נראה שפניו של מוסא לשחרור, אבל אז הפרקליטות הצבאית דרשה לדון בחומרים חסויים בעניינו. מוסא עצמו ועורכת דינו לא מורשים לשמוע את הדיון הזה, ולכן הם הוצאו מאולם המשפט (ובהתאם גם הקהל). תקלטו את האבסורד: לא רק שהנאשם לא יודע מה היא ההאשמה נגדו, אפילו בזמן דיון בסוגיה של המעצר מול שופטים אסור לו ולעורכת הדין שלו לדעת מהן הראיות נגדו. איך אפשר לארגן הגנה משפטית בסיטואציה כזו? זה מנוגד לבסיס של משפט הוגן שישראל מתפארת בקיומו כביכול תחת שלטונה. אחרי הדיון בחומרים החסויים, מוסא, עוה"ד והקהל נקראו בחזרה להיכל, שם השופטת פרוקצי'ה אמרה בפנים רציניים מאד ש"חומר החקירה כבד מאד" ולכן בית הדין דוחה את בקשת השחרור של מוסא. מהם אותם החומרים? לעולם לא נדע - אין תיעוד פומבי שלהם, ואף אחד לא היה שם בשביל לשמוע. הפרקליטות והשופטים היו לבדם בחדר למשך כרבע שעה ורק הם יודעים מה נאמר שם. לעזאזל, מבחינתו יכול להיות שהשב"כ הראה לשופטת תמונות מביכות שלה בוגדת בבן-הזוג שלה או משהו, או שהם החליפו צחוקי םבמשך כמה דקות. זה כמובן לא סביר, אבל שוב - אין לנו מושג מה הלך שם. אבסורד בחזקת מיליון.

מוסא נשאר במעצר מנהלי במשך כשנתיים אחרי הדיון הזה, ואז שוחרר ללא שום האשמה. כלומר בסופו של יום "האדם המסוכן" שהיה כ"כ קריטי להחזיק אותו במעצר במשך שנתיים וחצי בלי שהוא אפילו יודע במה מאשימים אותו התברר כאדם בלתי-מסוכן בעליל, שלא ביצע שום פשע שהצדיק אפילו דיון מנהלתי שלא לדבר על פלילי. מוסא כמובן לא קיבל שום פיצוי כספי או אחר על הזוועה הזו שגזלה שנתיים וחצי מחייו.

עכשיו, לכל אחד שאינו ציני מוחלט ברור מאד מה באמת הייתה סיבת המעצר של מוסא: הוא הפריע למדינה עם ההפגנות הבלתי-אלימות שהוא ארגן. הפגנות אלימות עוד אפשר לפזר באלימות, וכשהן מתרחשות קל להצדיק לישראלים למה עוד פלסטיני נרצח ע"י הצבא. אבל אם הצבא יורה במפגין בלתי-אלים, במיוחד אם יש תיעוד, זה לא נוח ועלול לגרור בלאגן תקשורתי (במיוחד מחוץ לישראל). אז במקום לאפשר לפלסטינים גישה לאדמות שלהם, בצבא ובשב"כ החליטו הלכה למעשה לחטוף אדם ולהחזיק אותו בשבי במשך שנתיים וחצי, כדי למנוע ממנו לפעול ולהטיל אימה על משפחתו ופלסטינים אחרים מהכפר שלו שעלולים "להתפתות" להמשיך במאבק. למרבה השמחה, הטריק הזה לא עבד להם וההפגנות בבית עומאר נמשכו. למרבה העצב לא באמת התרחשה שום התקדמות בעניין אדמות הכפר, וכמובן משטר האפרטהייד הישראלי ממשיך להתקיים בשטח.

לפי בצלם, נכון לסוף חודש ספטמבר 2020 החזיקה ישראל במעצר מנהלי כ-376 פלסטינים (וכנראה שיותר, אבל אי אפשר לדעת בוודאות). מאז מעצרו של מוסא שהו במעצרים מנהליים אלפי פלסטינים. אלפי אנשים ששנים מחייהם נגזלו, ללא היכולת להגן על עצמם בבית המשפט, או אפילו לדעת במה הם מואשמים וכמה זמן הם יהיו בסיטואציה הזו. רובם המוחלט משוחררים ללא האשמה וללא מעבר למסלול פלילי רגיל - כלומר המעצר היה מיותר ולמדינה אין מספיק ראיות כדי להצדיק הליך פלילי. מדובר נטו בכלי הטלת אימה על אוכלוסיה כבושה, קרי טרור.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
הפוסט קיבל 4 לייקיםאדום מטליהוקיץ'its-sickred in blood
הוקיץ'
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 21:07
קיבל.ה  3794 לייקים

מה שבאמת נורא בסיפור הזה זה שבניגוד לכל מיני פשעים אחרים שצה"ל והשב"כ מבצעים על בסיס יומיומי, כאן מדובר על פשע בחסות בית המשפט.
כמו עם הריסת בתי מחבלים.
הפוסט קיבל 5 לייקיםpelegsKingAlpacaits-sickסומךאדום מטלי
סמל אישי של משתמש
Haunter
הצטרף: 16 ינואר 2022, 13:03
קיבל.ה  337 לייקים

Red Or Dead כתב: 05 ספטמבר 2022, 12:41 זיינתם את הפורום
חופש לפורום שדים מPELEGES

חופש לפורום שדים מPELEGES
הפוסט קיבל לייק אחדXavi
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

עוד קצת על מעצר מינהלי, ועל הארגון המתועב, מפי ד"ר ענת מטר:


אם אני לא טועה, לא התפרסמו ידיעות על שביתת הרעב בה פתחו אתמול (זמן פלסטין) 30 עצירים מנהליים. ארגון אדמיר הנרדף ארגן מחוץ לבית המשפט הצבאי בעופר מסיבת עיתונאים, ובמהלכה הוקרא גילוי דעת מטעם השובתים. אני מצטטת, בתרגום חופשי מאנגלית:
"דרישתנו היא אוויר נקי, שמיים נטולי סורגים, חלל של חירות ומפגש משפחתי ליד השולחן. דרישת הכיבוש היא להפריד אותנו מן המציאות החברתית שלנו, מתפקידנו הלאומי וההומניטרי, ולהפוך אותנו לחלקיקים יבשים. מה שניצב בין דרישתנו לדרישתם הוא המדיניות המחרידה של מעצר מנהלי. אנחנו בני הארץ, יורשי אבו עמאר, אל ח'כים, אל יאסין, אל שקאקי ואל קאסם, ויורשי כל המרטירים. כשאנו מאתרים אפשרות למאבק, אנחנו עוצרים את דרכנו ומרימים את החרב, בהביננו מה שממתין לנו: דיכוי, התעמרות, בידוד, החרמת בגדינו ותמונות ילדינו, השלכתנו לתאי בטון שאין בהם דבר לבד מגופנו וכאבנו, חיפושים מתמידים, העברות חוזרות ונשנות, שלילת סיגריות, שלילת בקבוקי מים; בקושי אפשר לנשום. ועם זאת, למרות ההריגה האטית, אנחנו מכריזים על זעקתנו. ההתנגדות לאי-צדק והמאבק נגדו הם המזון שמאפשר לנשמותינו להמריא לרקיע המולדת. בעזרת המאבק הזה, ועם תמיכת עמנו המתנגד, ניצור מחר בוהק."
המספר המאמיר של עצירים מנהליים עומד כרגע על 780. מספר הצווים למעצר מנהלי שהוצאו במהלך 2021 עלה ב-40% ביחס לשנה הקודמת. באוגוסט 2022 לבדו הוציא המפקד הצבאי 272 צווים כאלה: 143 חדשים, 129 הארכות של צווים קיימים. (כלומר, 129 איש שייחלו ליום השחרור חטפו מהלומה ביום הזה או יום-יומיים לפניו, בדמות צו הארכת המעצר.) מבין 30 שובתי הרעב שהחלו עתה את שביתתם, 80% היו אסירים ועצירים בעבר. משטר הכיבוש אינו מניח לאסירים המשוחררים, וגם לאחר שנים רבות של מאסר, או מעצרים חוזרים ונשנים, הוא חוטף אותם שוב ושוב למעצר מנהלי, ללא משפט, באישור השופטים (צבאיים ואזרחיים, תחתונים ועליונים) הכפופים לארגון המתועב.
שובת הרעב המבוגר ביותר, בן 54, הוא נידאל אבו עכר ממחנה הפליטים דהיישה (בתמונה), עיתונאי ופעיל חברתי, בוגר החוג לסוציולוגיה באוניברסיטת בית-לחם, נשוי ואב לשלושה. נחרדתי כשראיתי את שמו. אני מצרפת בהערות את מכתבה של מאיה רוזנפלד לנשיא אובמה, עם מעצרו של נידאל ב-2012. מאיה מכירה היטב את מחנה דהיישה ואת משפחתו של נידאל, והיא שוזרת את ההיסטוריה של המשפחה עם מחשבות על משפחתה שלה. מאד כדאי לקרוא.
נידאל נעצר לראשונה ב-1984, ומאז בילה במעצרים ובמאסרים (לאחר הרשעות) כעשרים שנה, מתוכן 15 שנים (!!!) בתקופות שונות של מעצר מנהלי, ללא משפט ובאישור השופטים הכפופים הנ"ל. המעצר האחרון החל עם חטיפתו ב-1 באוגוסט, רק 75 יום לאחר שחרורו מתקופת המעצר המנהלי הקודם, שארך 23 חודשים (!!!). כשנלקח לחקירה, החוקרים אמרו לו ש"מקומו הטבעי הוא בכלא" ושלא יוכל להגיע לטקס סיום הב.א. של בנו הבכור.
בהערה נוספת אני מצרפת לינק ל"אשמים תמיד" של ניצה אמינוב, מאוקטובר 2015. ניצה מביאה את דבריה של עו"ד תמר פלג-שריק, שייצגה את נידאל אבו עכר שנים. תמר פותחת בתיאור פעילותו הפוליטית ואופיו הפוליטי של נידאל. גם את התיעוד המצמרר שלה על סאגת המעצרים של נידאל אני מאד ממליצה לקרוא, אך מביאה כאן את קיצור הדברים, כדי להדגיש את הדלת המסתובבת הידועה (למי שרוצות לדעת) בין מעצרים מנהליים למאסרים בעקבות הרשאות. כך, במהלך האינתיפאדה השנייה ב-2002 נעצר נידאל ונשלח למעצר מנהלי, ואז הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו פעילות בחזית העממית. הוא נידון ל-21 חודשי מאסר בפועל. בפברואר 2004, כשאלה חלפו, הושת עליו צו מעצר מנהלי. זה החזיק מעמד עד יולי 2005, אז הוגש נגדו כתב אישום חדש, ובעקבותיו הרשעה חדשה ומאסר ל-16 חודשים נוספים. בסופם: שוב מעצר מנהלי שהוארך מדי פעם. באוקטובר 2006, ארבעה חודשים לאחר שגם שופטי בג"צ הרכינו שוב ראש בפני השב"כ, הוא שוחרר. (את הסצנה המתרחשת בדלתיים סגורות בבית המשפט העליון ניסיתי לדמיין פה לפני כמה שבועות.)
תקופת החופש הזו ארכה 16 חודש. הוא שוחרר ב-2009, לאחר סיבובי מעצרים וכתבי אישום, ונותר חופשי כשלוש שנים. במהלכן פתח בעבודה עיתונאית. הוא עבד בין היתר בתחנת שידור שהקים עם חברים והקדיש תוכניות מיוחדות לכלואים.ב-2012 וב-2014 נעצר שוב, ושוב נשלח למעצר מנהלי. בצווי המעצר נאמר רק שהוא "פעיל חזית עממית המסכן את בטחון האזור". כלום מעבר לכך. גם לא בדל של ראיה. בחלקים מן התקופה הזו ישבו עמו בכלא בכורו מחמד ואחיו ראפאת. נידאל פתח בשביתת רעב ולבסוף שוחרר לאחר שנתיים של מעצר שרירותי.
*
אני קוראת את שמות העצירים המנהליים שפתחו עתה בשביתת רעב, את מקומות מגוריהם, ובעיקר את גיליהם. רבים בני 20, 20 ומשהו. אלה החיים שמצפים להם, ככל הנראה, אם לא יתרחש שינוי דרסטי – וכזה לא נראה לעין.
#די_לשלטון_השבכ
תמונה
הפוסט קיבל לייק אחדpelegs
Xavi
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 21:10
קיבל.ה  655 לייקים

זמן פלסטין :rofl: :rofl: :rofl:
אי אפשר להמציא את זה
תא מרבוטא
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 09:31
קיבל.ה  305 לייקים

Xavi כתב: 04 נובמבר 2022, 23:19 זמן פלסטין :rofl: :rofl: :rofl:
אי אפשר להמציא את זה
בלי קשר אתה יודע שישראל משתמשת במעצר מנהלי גם נגד יהודים שחשודים בטרור? אמנם בערך ביחס של אחד לאלף בין עצורים פלסתינים וישראלים אבל עדיין. להלן אפילו דיווח מארגון בן גביריסטי על זה. מעצר מנהלי פסול ולא משנה נגד מי (אם כי לדעתי בימין המשיחי יפסלו זאת רק נגד יהודים)

https://www.honenu.org.il/%D7%A1%D7%90% ... %95%D7%95/
הפוסט קיבל לייק אחדpelegs
Xavi
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 21:10
קיבל.ה  655 לייקים

תא מרבוטא כתב: 05 נובמבר 2022, 09:09
Xavi כתב: 04 נובמבר 2022, 23:19 זמן פלסטין :rofl: :rofl: :rofl:
אי אפשר להמציא את זה
בלי קשר אתה יודע שישראל משתמשת במעצר מנהלי גם נגד יהודים שחשודים בטרור? אמנם בערך ביחס של אחד לאלף בין עצורים פלסתינים וישראלים אבל עדיין. להלן אפילו דיווח מארגון בן גביריסטי על זה. מעצר מנהלי פסול ולא משנה נגד מי (אם כי לדעתי בימין המשיחי יפסלו זאת רק נגד יהודים)

https://www.honenu.org.il/%D7%A1%D7%90% ... %95%D7%95/
בדקת סטטיסטית פי כמה יש טרור פלסטיני מול "טרור" יהודי?
ומעצר מנהלי זה חלק מדרכי ההתמודדות עם טרור. זה כמו שבקןרןנה סגרו את כולם בעולם בבתים. האם זה היה צודק? לא. האם זה היה הכרחי. כנראה שכן (לפחות בהתחלה)
כדי להתמודד עם טרור ורשע מהסוג הזה הרבה פעמים אלה הדברים שצריך לעשות. וכמו שאתה אומר, זה קורה גם נגד יהודים אז הטענות שנתפלים לערבים קצת מאבדות גובה
תא מרבוטא
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 09:31
קיבל.ה  305 לייקים

Xavi כתב: 05 נובמבר 2022, 12:02
תא מרבוטא כתב: 05 נובמבר 2022, 09:09
Xavi כתב: 04 נובמבר 2022, 23:19 זמן פלסטין :rofl: :rofl: :rofl:
אי אפשר להמציא את זה
בלי קשר אתה יודע שישראל משתמשת במעצר מנהלי גם נגד יהודים שחשודים בטרור? אמנם בערך ביחס של אחד לאלף בין עצורים פלסתינים וישראלים אבל עדיין. להלן אפילו דיווח מארגון בן גביריסטי על זה. מעצר מנהלי פסול ולא משנה נגד מי (אם כי לדעתי בימין המשיחי יפסלו זאת רק נגד יהודים)

https://www.honenu.org.il/%D7%A1%D7%90% ... %95%D7%95/
בדקת סטטיסטית פי כמה יש טרור פלסטיני מול "טרור" יהודי?
ומעצר מנהלי זה חלק מדרכי ההתמודדות עם טרור. זה כמו שבקןרןנה סגרו את כולם בעולם בבתים. האם זה היה צודק? לא. האם זה היה הכרחי. כנראה שכן (לפחות בהתחלה)
כדי להתמודד עם טרור ורשע מהסוג הזה הרבה פעמים אלה הדברים שצריך לעשות. וכמו שאתה אומר, זה קורה גם נגד יהודים אז הטענות שנתפלים לערבים קצת מאבדות גובה
מעצר מנהלי נועד נגד טרוריסטים? לתומי חשבתי שבהם פשוט יורים כולל מיידי אבנים (כי אבן של ערבי ממש מסוכנת ואבן של יהןדי זה מצמר גפן מתוק). מעצר מנהלי נועד להחזיק בלי משפט אנשים. אם יש לך ראיות שפוט את הבנאדם. אין- שחרר. אחרת אפילו השם מעצר זה כיסוי תחת. זה לא מעצר. זה חטיפה
הפוסט קיבל לייק אחדKingAlpaca
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1614 לייקים

Xavi כתב: 05 נובמבר 2022, 12:02 בדקת סטטיסטית פי כמה יש טרור פלסטיני מול "טרור" יהודי?
איך סופרים? מה המדד?
ילדים הרוגים נשמע לי כמו מדד טוב. כמה-כמה יצא בעשר שנים האחרונות?
נראה לי שה"טרור" מוביל פי כמה על הטרור, רק שהאסטתיקה יותר נעימה לעין.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
הפוסט קיבל 2 לייקיםKingAlpacaתא מרבוטא
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

מעצר מנהלי זה נגד טרור ו"רשע" (מושג סאחי לחלוטין, אבל שיהיה), חוץ מזה שהרוב המוחלט של אלה שנעצרים ככה משוחררים בסופו של דבר ללא אישום בכלל, ואם יש אישומים - הם עוברים ממעצר מנהלי למעצר רגיל.
כמו בכל מקום בעולם, מעצרים מנהליים הם כלי לדיכוי פוליטי. זה לא משנה אם זה בסין, רוסיה, ארה"ב או משטר האפטרטהייד הציוני. הכל אותו חרא בהקשר הזה.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
הפוסט קיבל 2 לייקיםתא מרבוטאits-sick
שליחת תגובה