חדשות מהזווית היהודית

המועצה ע"ש וולטון הקדוש היא המקום בו תוכלו לדבר על כל נושא שהקשר בינו לבין כדורגל קלוש עד לא קיים בכלל
D&3
הצטרף: 24 יוני 2021, 15:49
קיבל.ה  818 לייקים

שכחת יהודי שתומך בנאצים נראה לי

אבל ברצינות, לא חסר פלסטינים ציוניים.
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

D&3 כתב: 30 ספטמבר 2022, 17:08 שכחת יהודי שתומך בנאצים נראה לי

אבל ברצינות, לא חסר פלסטינים ציוניים.
בבקשה, אתה מוזמן להביא כאן נאום חוצב להבות של פלסטיני ציוני. באמת מעניין אותי לשמוע מה הוא אומר.

רק כדי שתנוח דעתך:

בזמן לידת הציונות והרעיון להקים מדינה יהודית, ויצירת הרעיון שקיים בכלל עם יהודי (במובן של לאום), רוב מכריע של יהודי העולם לא 'זרמו' עם זה.
ליהודים הייתה סיבה טובה מאד לברוח מהגיהנום שחוו במזרח ומרכז אירופה, ובכל זאת רובם בחרו בלב שלם להגר לאמריקה, מערב אירופה, אוסטרליה, אפילו ארגנטינה, ולחיות שם חיים יהודיים מלאים, כאשר הם רואים עצמם בני עם אחר, לא עם יהודי.
חלק לא מבוטל גם התנגד בפועל לרעיון הציוני, ואני לא מדבר על דתיים וסיבות דתיות.
אחרי מלחמת העולם השניה והאסון הנורא של יהודי אירופה, הרבה יהודים בעולם הפכו לציונים.
(תהיתי הרבה זמן איך זה השתנה. הסבר לא רע שקראתי לאחרונה טוען שהרבה מזה הוא בגלל רגשות אשם על זה שלא עלה בידם להציל את יהדות אירופה. אני חושב שהבאתי מאמר מצוין שמנתח את זה, אשמח להביא שוב).
על כל פנים, הרעיון שצריך מדינה יהודית, שמשמעותו הוא רוב דמוגרפי יהודי בארץ שיש בה תושבים ילידים אחרים, יהא המחיר בזכויות אדם ובחיי אדם ובחוסר דמוקרטיה אשר יהא, הוא נחלת חלק מסוים מהיהודי העולם, ויש מליוני יהודי בעולם שמתנגדים לו, הרבה מהם אנשי ציבור ואקדמאים בכירים, שיודעים להסביר ולנמק היטב למה הם לא ציונים.
אני תוהה אם יש איזה פרופסור פלסטיני, שהוא ציוני מוצהר, בלי שום אינטרס אישי בעניין,
D&3
הצטרף: 24 יוני 2021, 15:49
קיבל.ה  818 לייקים

אני לא חושב שזה מאוד רלוונטי שיש פלסטינים ציונים, סתם היה נראה לי די ילדותי העניין.
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

D&3 כתב:שכחת יהודי שתומך בנאצים נראה לי

אבל ברצינות, לא חסר פלסטינים ציוניים.
יש את יוסף חדאד עבד הבית המשתפ הבזוי, וגם את לוסי אהריש, אבל היא לא ימנית-דמגוגית כמוהו אז היא מרגיזה מסיבות אחרות.

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

הוידאו שבגללו פוטרה הכתבת ה י ה ו ד י ה קייטי הלפר.
(מומלץ במיוחד לבנעים, לכבוד יום כיפור).


הפוסט קיבל 2 לייקיםסומךits-sick
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

מסמכים שנחשפו מגלים איך משטר צבאי רצחני נתפס בישראל כהזדמנות עסקית
מסמכי משרד החוץ שנחשפו באחרונה מראים איך ישראל חימשה ואימנה במשך עשרות שנים את השלטון הצבאי בבורמה. מלחמת אזרחים אכזרית? טיהור אתני? עינויים וכליאה המונית? מבחינת ישראל, מדובר בקרקע פורייה לשיתוף פעולה.

איתי מק

6 באוקטובר 2022.

הדיווחים שהציפו את העיתונות העולמית בסוף אוגוסט 2017 היו קשים במיוחד: רצח, אונס, עינויים, שעבוד, אלימות נגד ילדים והרס כפרים שלמים. פליטים רוהינגים, בני המיעוט המוסלמי בבורמה (המכונה כיום מיאנמר), נמלטו בהמוניהם מהמדינה. הזוועות — שהאו"ם הגדיר אותן "טיהור אתני לפי הספר" — הופיעו גם בתקשורת הישראלית.

כל זה לא הפריע לישראל להמשיך למכור לבורמה נשק מתקדם. למעשה, בספטמבר של אותה שנה, התכנסו שופטי בג"ץ לדון בעתירה שדרשה להפסיק לסחור בנשק עם המדינה. אף על פי שארה"ב והאיחוד האירופי הטילו אמברגו נשק על בורמה, ישראל סירבה להודיע כי תפסיק למכור לה נשק. רק בעקבות עיסוק תקשורתי נרחב ולחץ ציבורי, עצרה ישראל את הייצוא הביטחוני לבורמה בתחילת 2018.

ההחלטה הזאת היתה יוצאת דופן. אבל רק כשנחשפים למסמכי משרד החוץ מעשרות השנים האחרונות, מבינים עד כמה. כ–25 אלף עמודים בארכיון המדינה שנפתחו לאחרונה לציבור חושפים את הקשר הצבאי שניהלה ישראל עם בורמה החל משנות ה–50 ועד ראשית שנות ה–80 (המסמכים העדכניים יותר נותרו חסויים). המסמכים מראים כיצד כל ממשלות ישראל ראו במלחמת האזרחים הרצחנית במדינה, בכת הצבאית, בשחיתות הצבא ובאלימותו הזדמנות מדינית עבור מדינת ישראל והזדמנות עסקית עבור צה"ל והתעשיות הצבאיות.

המסמכים מגלים כי לישראל היה תפקיד מרכזי בהקמת הצבא הבורמזי, ששלט במדינה ברצחנות ובאכזריות לאורך מרבית שנות קיומה של המדינה. ישראל סייעה לצבא להתארגן מחדש כצבא מודרני, חימשה אותו, הדריכה את אנשיו ותרמה דרמטית לבניית עוצמתו ולביצור כוחו בתור הגורם החזק במדינה. כוח זה איפשר לצבא בתחילה לנהל את המדינה מאחורי הקלעים, ובהמשך לסלק את ההנהגה האזרחית ולכונן משטר צבאי מלא.

את ממשלות ישראל לא עניינה העובדה שהסיוע הצבאי לא נועד להגנה מפני אויבים חיצוניים, אלא שהוא משמש למלחמה בתושבי המדינה. בעשרות אלפי העמודים, שמתעדים יחסים של 30 שנים, אין אפילו נציג ישראלי אחד שהביע עמדה נגד מכירת הנשק למדינה.

מברק ששלח שגריר ישראל בבורמה בדצמבר 1981 מסכם היטב את מהות היחסים בין המדינות החל מ–1949. השגריר, ענר קלמן, דיווח למנהל מחלקת אסיה כי נפגש עם שר החוץ הבורמזי בניסיון לשכנע אותו לתמוך בישראל בהצבעות באו"ם. "בלי שכנוע רב, הוא ניסה לטעון לגבי הפרת החוק הבינלאומי", כתב קלמן. "ניסיתי לשכנעו כי החוק הבינלאומי, ובמיוחד חוק זה, אינו צו אלוהי וכל אחד אוכף עליו את האינטרסים של עצמו. נראה לי שדבריי נפלו על אוזן קשבת"

בורמה קיבלה עצמאות מבריטניה חמישה חודשים לפני מדינת ישראל, והכירה בישראל כבר ב–1949. בתחילת שנות ה–50 החל להירקם קשר בין המדינות, שכלל ביקורים הדדיים. "ישראל היא אחת המדינות הידידותיות ביותר לבורמה, ובורמה מדינה ידידותית ביותר כלפי ישראל", כתב מרדכי גזית, נציג ישראל בבורמה, במברק ששלח למשרד החוץ באוגוסט 1955 ובו סיכם פגישה עם מזכירו הראשי של ראש ממשלת בורמה. "הוא ציין ששתי המדינות משתפות פעולה באופן הדוק בזירת האו"ם. בהסבירו מניין נובעת ידידות זו, ציין שישראל ובורמה הן שתי המדינות הסוציאליסטיות היחידות באסיה".

אבל מה שעמד במרכז היחסים לא היה הסולידריות הסוציאליסטית, אלא הסיוע הצבאי מישראל. במדינה התחוללה כבר אז מלחמת אזרחים, והממשלה המקומית ביקשה להסתייע בישראל כדי להתמודד עם המורדים וכדי להקים תעשייה צבאית עצמאית.

בישראל ידעו היטב מה המצב במדינה והבינו בדיוק לאן הולך הסיוע. במברק שנשלח לבן־גוריון ממשרד החוץ בספטמבר 1952 נכתב כי מלחמת האזרחים גבתה עד אז כבר "30 אלף קורבנות" וכי "55% מתקציב המדינה מיועדים עד היום למטרות הגנה". ולמרות זאת, ישראל זיהתה בכך הזדמנות פז. "בורמה היא הידיד הנאמן היחיד של ישראל באסיה, והקשר בין הצבא הישראלי לבין הצבא הבורמזי עשוי להיות חיוני מאוד, לפחות מבחינה מדינית", כתב מנכ"ל משרד החוץ ולטר איתן לרמטכ"ל משה דיין במרץ 1954. "עליי להדגיש שבמצב היחסים הנוכחי בין ישראל לבין בורמה אינה קיימת למעשה אפשרות לסרב לבקשת הצבא הבורמזי".

ב–1954 הגיעו שתי המדינות ל"הסכם אורז" — חימוש ואימון מסיבי לבורמה בתמורה למשלוחים שנתיים של אלפי טונות של אורז. ההתכתבויות מפרטות מה כלל ההסכם: 30 מטוסי קרב, מאות אלפי כדורי תחמושת, 1,500 פצצות נפלם, 30 אלף קני רובים, אלפי פגזים, ועוד ציוד צבאי רב, מאוהלי סיירים ועד ציוד צניחה. בנוסף, עשרות מומחים ישראלים נשלחו להדרכות בבורמה, ואנשי צבא בורמזים שוגרו להדרכות בבסיסי צה"ל — מצניחה, דרך חימוש ועד הכשרה של טייסי קרב. בשיתוף עם הצבא המקומי, ישראל אף הקימה בבורמה חברות בתחום הספנות, החקלאות, התיירות והבנייה.

"הבורמזים הזכירו לעתים קרובות את העזרה הרבה שקיבלו מאיתנו", כתב בדצמבר 1957 שלום לוין מצירות ישראל ברנגון למנכ"ל משרד הביטחון שמעון פרס. "הציוד הגיע בזמן כשהיה דרוש להם לפעולות נגד המורדים. הם משבחים ללא היסוס את תוצרת התעשייה הצבאית אשר לא מצאו בה כל פגם. כל אנשי צה"ל שעבדו בבורמה זכו לשבחים.

ביוני 1962, בחלוף שלושה חודשים מההפיכה הצבאית, הגיע לבורמה סגן שר הביטחון שמעון פרס ונפגש עם ראשי הדיקטטורה. "מר פרס מסר, בשם ראש הממשלה, שישראל מעוניינת כתמיד להיות לעזר בכל נושא ובכל צורה שהגנרל יקבע", נכתב בסיכום הפגישה

ישראל הקימה בבורמה בית ספר ללוחמת אוויר ויבשה, ובורמה אף נעזרה בישראל כדי לארגן את הצבא על פי המודל הישראלי של חלוקה לחילות וכוחות סדירים ומילואים. בשורה של מברקים שנשלחו לצירים הישראלים במזרח אסיה מפורט כיצד משלחת בורמזית בכירה באה לישראל לשם "לימוד שיטות צה"ל". המשלחת ביקרה בבסיס קליטה ואימון צבאי, בתע"ש, בבסיס הדרכה למינהל צבאי ובבסיס הדרכה לטירונים, בפיקוד מרכז, בחטיבת חיל הרגלים ובחיל התותחנים. כמו כן, נכתב כי "נשלחו קציני מטה ללימוד בעיית גיוס כוח האדם בארץ, שיטות גיוס, חוק שירות הביטחון וכדומה".

–1958, בצל משבר עמוק ועל רקע התמשכות מלחמת האזרחים כבר עשור, קרסה הממשלה הבורמזית, והמשטר במדינה הפך למשטר צבאי מלא, בראשות הגנרל נה־וין. "הצבא משתלט על שטחי חיים רבים", כתב צבי קידר, המזכיר השני בשגרירות ישראל ברנגון, במברק מדצמבר באותה שנה. "גם העיתונות נפגעה על ידי פרסום חוקי חירום המגבילים חופש הכתיבה... מאסרים נרחבים נערכו בקרב מנהיגי קבוצו²ת שמאלניות העומדות בקשר עם המורדים".

אלא שבישראל ראו את התועלת שבהעברת השלטון לידיו של גנרל. "על אף המשברים הפנימיים הרבים שפקדו את בורמה במשך השנים האחרונות, נשארה ידידות ישראל־בורמה איתנה ואף התחזקה במידה ניכרת במשך השנה האחרונה, מאז עבר השלטון למעשה לידי הצבא", נכתב בסקירה של משרד החוץ מיוני 1959. "ידידיה האיתנים ביותר של ישראל נמצאים בעיקר בקרב חוגי הצבא".

נה־וין אף הגיע לביקור בישראל באותו החודש. הוא נפגש עם ראש הממשלה בן־גוריון, הרמטכ"ל, המפכ"ל ואלופים נוספים, ביקר בבסיסי צה"ל וקיבל במתנה כמאה רובי עוזי.

במקביל לסיוע הצבאי, למעורבות הישראלית בבורמה היה פרק אחד משונה במיוחד. בורמה, מתברר, ראתה בישראל השראה לתוכניות התיישבות — וחתרה ליישב אנשי צבא באזורים שבהם גרו מיעוטים אתניים מרדניים, בסגנון היאחזויות נח"ל. במסמך סקירה מיוני 1959 שהכינה מחלקת אסיה במשרד החוץ, נכתב על התוכנית להקים "נקודות יישוב שבנויות לפי תוכנית חבל לכיש במתכונת של מושב עובדים שיתופי ישראלי, כאשר גרעיני המתיישבים יהיו יוצאי צבא". במסגרת התוכנית, נשלחו מומחי חקלאות ישראלים לבצע עבודות סקר בלבו של אזור נמסנג — שם חי המיעוט האתני של בני השאן, שמרדו בשלטון המרכזי.

אלא שמהר מאוד התברר שהאוכלוסייה המקומית מתנגדת בחריפות לתוכנית ורואה בה ניסיון פלישה. "במדינת שאן לא רוצים בשום פנים ואופן תוכנית התיישבותית בורמזית או ישראלית ובוודאי לא תוכנית משותפת שלנו", כתב דניאל לוין, השגריר בבורמה, ב–1958. "בבורמה זו, שמרביתה ריקה מאדם, ג'ונגל כביכול, בכל מקום שאתה דורך — על רגלו של מישהו אתה דורך". למרות זאת, הפרויקט נמשך, ואף הורחב.

***
"הלילה הצבא נטל השלטון", נכתב מטעם השגרירות הישראלית בבורמה במברק ממרץ 1962. "כל השרים מלבד ראש הממשלה ושרי החינוך והאוצר במעצר בית. כל תנועת מטוסים הופסקה. משמרות צבא בכל פינות הבירה. שורר שקט גמור". את אנשי השגרירות זה לא הפתיע. כמה ימים לפני כן נפגש השגריר עם הגנרל נה־וין, שהזהיר אותו מפני הפיכה צבאית ואמר שהוא "מוכן לירות על נזירים מתפרעים".

ושוב, זה לא עצר את ישראל. בחלוף שלושה חודשים, הגיע לבורמה סגן שר הביטחון שמעון פרס להיפגש עם ראשי השלטון הצבאי. "מר פרס מסר בשם ראש הממשלה שישראל מעוניינת כתמיד להיות לעזר בכל נושא ובכל צורה שהגנרל יקבע", כך לפי זיכרון דברים מהפגישה.

ישראל ביקשה להמשיך בעסקים כרגיל — נשק תמורת תמיכה בפורומים בינלאומיים. רצף המברקים מימים אלה מתעד אפשרויות לשיתוף פעולה עם המוסד, אימונים בטיס וצניחה, הקמת מעבדות תע"ש ומכירה של עשרות טונות של אבקת שריפה ומיליוני כדורי תחמושת.

כמה שבועות אחרי פגישתו המוצלחת עם פרס, הורה הגנרל נה־וין לטבוח בסטודנטים שהפגינו ברנגון. "החיילים ירו לתוך ההמון", כתב מיכאל אליצור מהשגרירות בבורמה במברק מיולי 1962, ותיאר כיצד הצבא הרס בניין באוניברסיטה שבו התבצרו הסטודנטים. "השלטונות הקפידו שלא תיערכנה הלוויות פומביות לקורבנות. היה זה מחזה מזעזע... כעבור יומיים הוכרז על סגירת כל מוסדות ההשכלה הגבוהה במדינה". אליצור דיווח בנוסף כי שירותי הביטחון העלימו עשרות סטודנטים נוספים.
הפעם, אנשי משרד החוץ דווקא התעניינו מי אחראי להרג ההמוני. השגריר אלישיב בן חורין אף שאל את מנכ"ל משרד החוץ הבורמזי בעניין. "לשאלתי אם הריסת הבניין נעשתה על פי פקודה מ'מאוד גבוה', השיב בחיוך בחיוב", כתב בן חורין. בפגישה אחרת, כעבור כמה חודשים, נה־וין הודה בפני השגריר כי נתן אישור לשימוש בירי חי לעבר הסטודנטים. "אמרתי לשר הפנים להשתמש בנשק הכבד ביותר הדרוש", סיפר לבן חורין. ואילו השגריר דיווח כי "היחסים בין ישראל לבין השלטון החדש חיוביים וידידותיים לא פחות מאשר עם אנשי המשטר שמוגר".

בשיאו של הדיכוי במדינה, הנספח הצבאי הישראלי הציע להכשיר בארץ מג"דים בורמזים. מכיוון שהאימון נועד ללחימה באזרחים, הוא ציין שרצוי כי הקרקע באימונים "תהיה הררית וגבעית (בהיעדר ג'ונגלים)". ואכן, המג"דים התקבלו בחיל השריון "בצורה יוצאת מן הכלל"

ככל שהעמיקה הדיקטטורה, ניכר חוסר נוחות בקרב נציגי ישראל. "דבר אחד כן נכון והוא שכיוונו הרעיוני המוצהר של השלטון וסגנון פעולתו המעשי, אינם מקילים כיום על אותה קירבה נפשית אינטימית אשר סימלה את היחסים בינינו משך זמן כה רב", סיכם בן חורין במברק מאפריל 1963. "אך זה לחוד והשמירה על אינטרסים לחוד".

אלא שלאכזבתה של ישראל, המשטר הצבאי החליט להלאים את כלכלת המדינה — כולל החברות שהיו משותפות לישראל. "בעקבות מדיניות השלטון להלאים את כלכלת הארץ, אנו עומדים בפני סיום השותפויות הישראליות בארץ זו", כתב מנכ"ל משרד החוץ בנובמבר 1963, אך סייג והוסיף כי חשוב בכל זאת "לקיים כלפי בורמה והבורמזים יחס של אהדה וידידות".

"כאן משטר צבאי", השיב מיכאל פרגאי מהשגרירות. "מושלת מועצת ההפיכה, שמורכבת כולה מקציני צבא. בראשה גנרל שהוא עריץ ומטיל חיתתו. הוא סגור מסוגר ואין גישה אליו אפילו לבורמזים מרכזיים והוא תחת משמר צבאי תמידי, גם בחדרו ממש, עם נשק מוכן לפעולה. על 'להתיידד' אין מה לדבר".

קטיעת השותפות הכלכלית לא הובילה להפסקת התמיכה של בורמה בישראל באו"ם — וגם לא עצרה את הסיוע הצבאי למשטר. "חלק נכבד מהייצוא הישראלי לבורמה מיועד לצבא הבורמזי (חגור, אספקה, כימיקלים מתע"ש וכיו"ב)", כתב דניאל לוין, מנהל מחלקת אסיה, בינואר 1966. "מתחדשות לאחרונה השתלמויות אנשי צבא בורמזים בצה"ל". במברק ששלח הנספח הצבאי בבורמה אל"מ אשר גונן לאל"מ רחבעם זאבי (גנדי), באפריל 1966, הוא אף ביקש לאשר תוכנית חדשה להכשרת מג"דים בישראל שנועדה ללחימה במורדים. התוכנית כללה השתלמות של ארבעה־שישה חודשים עם אימוני חטיבת חי"ר, חטיבת חי"ר מוצנחת, שילוב של הגנה מרחבית, פעולות מוצנחות, בעיות תחזוקה, ארטילריה, קשר ולחימה.

גונן אף פירט כי מכיוון שהדבר דרוש למלחמת אזרחים, רצוי שהקרקע באימונים "תהיה הררית וגבעית (בהיעדר ג'ונגלים) אך לא רצוי שתהיה מדברית". ואכן, המג"דים הבורמזים שהגיעו לישראל התקבלו בחיל השריון "בצורה יוצאת מהכלל". במרץ 1966, הרמטכ"ל יצחק רבין אף ביקר בעצמו בבורמה.

לא רק מתנגדי משטר סבלו תחת השלטון הרודני. "החל משעה 11:00 התחיל פוגרום מאורגן ושיטתי נגד תושבים הסינים של רנגון, שממש קשה לתאר", כתב זאב שתיל מהשגרירות במברק מיוני 1967. "קבוצות מאורגנות הלכו מבית לבית ומחנות לחנות, השליכו את כל חפציהם החוצה, ערמו אותם ערימות־ערימות והעלום באש ברחובות. חפצים הושלכו לרחוב מבעד לחלונות הקומות העליונות ומכוניות הועלו באש ברחובות... מקורות, שאין להם אישור, מספרים על כ–30 הרוגים ומעל ל–100 פצועים".

שתיל סיכם כי הצבא היה אחראי למעשים. "היה ביכולתו של השלטון להפסיק הפוגרום בכל עת שרצה", נכתב. במברק אחר שנשלח לראש אמ"ן, הוסיף הנספח הצבאי הישראלי כי הפוגרום נוצל לצורך מעצרים של אלפי סינים, מתוכם כ–500 תלמידי תיכון.

והנה, גם כאן ישראל מצאה הזדמנות. בירושלים הבינו שהמשטר בבורמה חושד כי סין תתמוך במורדים נגדו, וביקשו ליצור שיתוף פעולה עם המוסד. "הסיוע מצדנו כמובן לא יתייחס לאובייקט הדאגה הבורמזית — הסינים — אלא לשיטות פעולה וארגון שיש בהן כדי לייעל את עבודת הבורמזים", נכתב במברק ממחלקת אסיה לשגריר ישראל בלונדון.

"סגן שירותי הביטחון של בורמה הביע רצונו לבקר בישראל ולהשתלם בנושאים הכרוכים בפעולות נגד יסודות חתרניים", כתב גם הנספח הצבאי בינואר 1968. "מהותם ואופיים של שירותי הביטחון בבורמה מקנים להם חשיבות כגורם עליו נשען המשטר. לכן נודעת חשיבות לביקורו זה".

"כיוונו הרעיוני המוצהר של השלטון וסגנון פעולתו המעשי אינם מקלים על קירבה נפשית אינטימית", כתב השגריר הישראלי בבורמה ב–1963, ככל שהעמיק הדיכוי במדינה. "אך זה לחוד והשמירה על אינטרסים לחוד"

גם בסוף שנות ה–70, בעוד השגרירות בבורמה ממשיכה לדווח על הדיכוי הפנימי הנרחב — כולל ניסיון לטיהור אתני של המיעוט המוסלמי — המשיכה ישראל להציע לבורמה שירותים ביטחוניים. "העליתי האפשרות של הגדלת הרכש שלהם מאיתנו", כתב השגריר בבורמה שמואל אבנת לאחר פגישה עם שר הביטחון המקומי באוקטובר 1977.

במברק מינואר 1982, עידכן אברהם נאות מהשגרירות כי שוחח עם בכיר במשרד החוץ הבורמזי על המשבר עם האוכלוסייה המוסלמית. "ניכר היה בדבריו שלדעתו האיום המוסלמי על בורמה הוא ממשי", כתב נאות, "ועל המדינה לעשות ככל הניתן למנוע גידול האוכלוסייה המוסלמית בבורמה בדרך של הגירה ממדינות שכנות".

גם הפעם, ישראל ראתה בטיהור האתני של בני הרוהינגה פוטנציאל. כשבועיים לאחר הפגישה של נאות, כתב ענר קלמן, מנהל מחלקת אסיה: "אנחנו מעוניינים להקים קשר בין המוסד שלנו לבין המוסד הבורמזי". שגרירות ישראל אף קיבלה מעטפה מהמוסד ובה חומר מודיעיני שמיועד לבורמזים לגבי ה"מחתרת המוסלמית בהשראת איראן ולוב בדרום מזרח אסיה".

***

טרם נחשפו לציבור כל המסמכים עד לשנות ה–80, ויחלפו עוד שנים עד שייפתחו לציבור תיקי משרד החוץ על היחסים עם בורמה החל ממחצית שנות ה–80. אך הפרטים הגלויים מעידים ששום דבר לא השתנה. בנובמבר 2019 חשפה נעה לנדאו ב"הארץ" כי רונן גילאור, שגריר ישראל למדינה, הביע בטוויטר תמיכה פומבית ואיחולי הצלחה לראשי צבא בורמה בדיונים שהתנהלו נגדם בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) על ביצוע רצח עם ברוהינגה. "חיזוקים להחלטה טובה ובהצלחה!" כתב גילאור.

בפברואר 2021, שגרירות ישראל בבורמה היתה עדה להפיכה צבאית נוספת, שאותה ביצע אותו הגנרל שחתם עם ישראל על ההסכם הביטחוני כחמש שנים קודם לכן. הצבא פשט על בית הפרלמנט ועצר מאות בני אדם, כולל המדינאית אונג־סן סו־צ'י, זוכת נובל לשלום.

לפי הערכות האו"ם, ב–19 החודשים שחלפו מאז נעצרו כ–14 אלף איש, ונהרגו לפחות 2,000. ישראל היתה המדינה המערבית היחידה שנמנעה מלגנות את ההפיכה, וגם היום אינה מצטרפת לקריאות החוזרות של מדינות המערב להפסקת הדיכוי במדינה.

לישראל, מתברר, יש דברים חשובים יותר לעסוק בהם. ב–5 בפברואר 2021, ארבעה ימים לאחר תחילת ההפיכה, פירסם השגריר גילאור בחשבון הטוויטר שלו (שמאז נמחק) ברכה לשתי אחיות בורמזיות שזכו בתחרות לייצור דבש. בציוץ נוסף הוא כתב: "In this harsh time the man is the world and the man is complex; and yet Myanmar people are beautiful and awesome".

עו"ד איתי מק הגיש יחד עם פעילי זכויות אדם את העתירה לעצור את הייצוא הביטחוני לבורמה, שקראה גם לפתוח בחקירה פלילית נגד הישראלים שסייעו לפשעים נגד האנושות .
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

היודונאציזם זה רשע מזוקק

חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים



כל התורה כולה לגניבת קרקעות מהפלסטינים לפי פרוטוקולי הממשלה.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

its-sick כתב: 12 אוקטובר 2022, 16:55

כל התורה כולה לגניבת קרקעות מהפלסטינים לפי פרוטוקולי הממשלה.
קשה לקרוא ככה....
אבל חומר טוב ומעניין.

בנוסף לגזל הקרקעות שהוא אכזרי כשלעצמו, צריך להוסיף שהעברת אוכלוסיה מארצו של הכובש אל השטח הנכבש היא פשע מלחמה, לפי החוק הבינלאומי. כך שגם אם היו מקבלים את קרקעות קריית ארבע במתנה מהשייח' ג'עברי, עדיין העברת אזרחים לשם היא עבירה, פשע.
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל לייק אחדאדום מטלי
אדום עד לגרדום
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 00:47
קיבל.ה  157 לייקים

לא ייאמן שיש אנשים שנותנים במה ל"זוויות" של שנאה ומוות של אויבנו בעוד ששלושה חיילים נרצחו על קדושת הארץ בחודש האחרון ויש אינספור ניסיונות של פגיעה ביהודים וחפים מפשע.

בעוד אנחנו אוהבים את החיים, הם רק גודעים אותם.
הפועל, כמוך אין אף אחת
הפועל, את בשבילי מפלט
מכל החרא מסביב
אוהד :hapoel: תל אביב!
הפוסט קיבל לייק אחדAsafasraf
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

חיילים אינם נרצחים. הם לא ילדים קטנים. הם חמושים שמטילים מצור על אוכלוסיה חלשה.
ההתנגדות לכיבוש היא הדבר הכי טבעי בעולם. הכיבוש הוא שלא טבעי.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל 3 לייקיםסומךpelegsKingAlpaca
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

קדושת הארץ....
הפוסט קיבל 2 לייקיםסומךKingAlpaca
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

אדום עד לגרדום כתב: 18 אוקטובר 2022, 09:58
בעוד אנחנו אוהבים את החיים, הם רק גודעים אותם.
אוהבים את החיים של היהודים, כמובן.
הראנו כאן כבר, שבכל שנה נתונה ב-35 שנים האחרונות, אנחנו גודעים הרבה יותר חיים מאשר הפלסטינים גודעים.
וזה רק החיים שנגדעו. החיים שנשארים סופגים אלפי פצועים כל שנה, והתעללות אינסופית בחיי היום יום.
על זה כבר ביקש זבוטינסקי:
בַּדָּם וּבַיֶּזַע
יוּקַם לָנוּ גֶּזַע
גָּאוֹן וְנָדִיב וְאַכְזָר,

לא יודע לגבי הנדיבות...
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

אני כזה זקן שבדור שלי חיילים עוד היו נופלים בעת מילוי תפקידם במקום סתם להירצח
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
הפוסט קיבל 2 לייקיםסומךKingAlpaca
D&3
הצטרף: 24 יוני 2021, 15:49
קיבל.ה  818 לייקים

מה גם שלדעתי לפחות הרבה יותר מכבדת ההתייחסות לנופלים ולא לנרצחים
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

D&3 כתב: 18 אוקטובר 2022, 17:58 מה גם שלדעתי לפחות הרבה יותר מכבדת ההתייחסות לנופלים ולא לנרצחים
לגמרי. אני מבין את היתרון התעמולתי בהתייחסות לנפילת חייל כרצח, אבל זה תמיד מרגיש כאילו "לקחו מהם" את הכבוד של למות למען המדינה, שזו בכל זאת אחת ההקרבות הכי נחשבות בישראל.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל לייק אחדRon.T
סמל אישי של משתמש
סומך
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 20:24
קיבל.ה  850 לייקים

פיצוחי שווארמה
הבורסה הבורסה
הפוסט קיבל לייק אחדits-sick
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

אין גבול לטרור נגד יהודים בשטחי יהודה ושומרון


Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

its-sick כתב: 22 אוקטובר 2022, 11:24
תכלס יותר סביר שזו שגיאת עורך/טמפלייט/משהו דומה מאשר משהו מכוון.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
אמה גולדמן
הצטרף: 15 נובמבר 2020, 09:26
קיבל.ה  392 לייקים

ובינתיים מהזווית הציונית (לא רוצה לקרוא לזה יהודית) תחקיר של עד כאן בפריים טיים של ערוץ 13 על איך פעילי זכויות אדם מעיזים לבוא לפה להירצח על ידי הצבא ולעשות נזק תדמיתי לישראל
תחקיר מסעיר שהדבר היחיד שלמדתי ממנו בינתיים זה שחוץ מרייצ'ל קורי ז"ל נהרג עוד פעיל של ISM בעזה
אנטי ביתר לשעבר
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

אין גבול לתקשורת המיינסטרים

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

סמל אישי של משתמש
red in blood
הצטרף: 14 נובמבר 2020, 17:58
קיבל.ה  317 לייקים

its-sick כתב: 22 אוקטובר 2022, 11:24
את האמת לא מכיר את המקרה יותר מדי, ומה שהם כותבים נשמע לי אמין, אבל אי אפשר להגיד על תמונה כזו מטושטשת שרואים בבירור מה הוא מחזיק.
"אנחנו אולי קהל פרובוקטיבי, קהל שנון, קהל עם לשון חריפה וחדה, ולפעמים חסרת רחמים, אבל אנחנו לא גזענים."
- עומר חרמש ז״ל
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

אז מזל שיש סרטון
https://twitter.com/i/status/1583464574153818113
מתחיל בשניה 33
(אגב, נראה שהמתנחל מגיע עם שני רימונים ונותן אחד לחייל, ולא החייל נותן למתנחל כמו שפורסם. לא שזה משנה משהו..
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

אדום נחמד כתב: 24 אוקטובר 2022, 10:14 אז מזל שיש סרטון
https://twitter.com/i/status/1583464574153818113
מתחיל בשניה 33
(אגב, נראה שהמתנחל מגיע עם שני רימונים ונותן אחד לחייל, ולא החייל נותן למתנחל כמו שפורסם. לא שזה משנה משהו..
אה אה! רגע! פספסתי משהו בהמשך הסרטון
אז המתנחל יורד עם שני רימונים, והחייל לוקח ממנו רימון אחד כדי שיוכל לזרוק את השני, ואחרי שהוא זרק הוא הולך לחייל ולוקח את הרימון בחזרה..
ענק.
אדום עד לגרדום
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 00:47
קיבל.ה  157 לייקים

אדום נחמד כתב: 19 אוקטובר 2022, 21:54 אין גבול לטרור נגד יהודים בשטחי יהודה ושומרון


Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
חד משמעית. הדם של אזרחי יהודה ושומרון, שהם משלמי מיסים ועושים שירות חובה ואף מעבר, הופך להפקר.
הפועל, כמוך אין אף אחת
הפועל, את בשבילי מפלט
מכל החרא מסביב
אוהד :hapoel: תל אביב!
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

red in blood כתב: 24 אוקטובר 2022, 01:02
its-sick כתב: 22 אוקטובר 2022, 11:24
את האמת לא מכיר את המקרה יותר מדי, ומה שהם כותבים נשמע לי אמין, אבל אי אפשר להגיד על תמונה כזו מטושטשת שרואים בבירור מה הוא מחזיק.
אולי לא ברור במאה אחוז מה רואים בתמונה (נניח), אבל ברור במאה אחוז מה לא רואים בה: "פלסטינים מיידים אבנים בשומרון" כמו שכתוב מתחתיה
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אתה טוען שלא יכול להיות פלסטיני עם פיאות? או פלסטיני במדים עם נשק ואפוד?
יש אפשרות בהסתברות גדולה מאפס שאלו פלסטינים או פלסטיניות.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
אדום נחמד
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 01:29
קיבל.ה  308 לייקים

אדום עד לגרדום כתב: 24 אוקטובר 2022, 11:35
אדום נחמד כתב: 19 אוקטובר 2022, 21:54 אין גבול לטרור נגד יהודים בשטחי יהודה ושומרון


Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
חד משמעית. הדם של אזרחי יהודה ושומרון, שהם משלמי מיסים ועושים שירות חובה ואף מעבר, הופך להפקר.
קודם כל, מה מעניין אותי אם הם משלמים מיסים או משרתים בצבא? אם הם לא היו עושים את זה אז היה סבבה שדמם הפקר?
דבר שני, זה שקר מוחלט. דמם לא הפקר. הצבא עושה כמיטב יכולתו לשמור על הפסיכופטים שהחליטו שזה לגמרי הגיוני לבנות ישובים מחוץ לגבולות המדינה בין מליוני בני אדם נטולי זכויות.
לא יודע מה אתה מצפה שהצבא יעשה בכוחותיו המוגבלים, אבל אי אפשר לשים פלוגה על כל התנחלות מבודדת.

אגב, מי שבאמת מופקר לגורלו אלה הפלסטינים, שאין אפילו נסיון למראית עין לשמור על בטחונם מפני אותם טרוריסטים יהודים, וכפי שניתן לראות בסרטון כאן למעלה, הצבא אפילו מסייע להם.

מקווה שעזרתי להבהיר את הנקודה
סמל אישי של משתמש
סומך
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 20:24
קיבל.ה  850 לייקים

חשבתי שסיכמנו שמה שקורה בשטחים נשאר בשטחים. למה אנחנו צריכים פה בישראל להחשף למראות המבאסים האלה.
אנחנו לא רוצים לדעת איך מכינים נקניקיות!

פיצוחי שווארמה
הבורסה הבורסה
הפוסט קיבל לייק אחדאמה גולדמן
אמה גולדמן
הצטרף: 15 נובמבר 2020, 09:26
קיבל.ה  392 לייקים

סומך כתב: 24 אוקטובר 2022, 20:58 חשבתי שסיכמנו שמה שקורה בשטחים נשאר בשטחים. למה אנחנו צריכים פה בישראל להחשף למראות המבאסים האלה.
אנחנו לא רוצים לדעת איך מכינים נקניקיות!

רק חבל שמי שצייץ לא בממשלה או משהו, אולי כל זה היה נמנע...
לבן אדם אין בושה
אנטי ביתר לשעבר
הפוסט קיבל 2 לייקיםסומךאדום מטלי
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

ב. מיכאל - סיפור שיהיה:

בסוף הסכמתי. מושיק הפציר והפציר והפציר, עד שלא יכולתי עוד. אז נסעתי אליהם "לעשות אתם שבת". מושיק הוא ידיד נעורים. לאחר שהיגר לשטחים, שינה שמו לאֵלְנָקַם. הוא נשוי לתקומה (מקודם קלרה), יש להם חמישה ילדים והמשפחה גרה בהתנחלות "הר זוּזים" שעל גב ההר (או אולי צוואר ההר? לא זוכר).

עד כניסת השבת שתינו קפה והתווכחנו. וכאשר הסתלקה החמה מראש האילנות, הדליקה תקומה צמד נרות והמשפחה יצאה אל בית הכנסת. בשובם, התיישבנו אל שולחן השבת. זמירות, קידוש, דג, מרק, עוף, סלט פירות. בבוקר שוב חשו בני הבית לתפילה. בשובם, שבנו להתווכח עד שנקראנו לארוחת הצהריים. הפעם — צלי בשר עם תפוחי אדמה. טעם לוואי מוזר הלם בחיכי.

"סליחה שאני שואל", פניתי למארחי בנימוס, "אבל אני לא מצליח לזהות את הבשר של הצלי. איזה נתח זה?"

"אנטרקוט", השיב אֵלְנָקַם, "אנטרקוט של שב"ח", והמשיך ללעוס.

"של מה??"

"של שב"ח" הצטרפה תקומה, "למה? לא טעים לך?"

החוורתי. "שב"ח? בן־אדם? אכלנו בשר אדם?"

"בן-אדם..." ציחקק אלנקם, "לא צריך להגזים. כולה — שב"ח".

"ושב"ח זה לא בן־אדם?".

"לא", אמרה תקומה, שהיא מורה ביסודי. "גם בגמרא וגם אצל הרב קוק כתוב 'אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם'".

המלים נעתקו מגרוני. בלית ברירה ניסיתי להתחכם: "וההלכה? ודיני הכשרות? והמוסר? פתאום כל זה לא חשוב לכם?"

"תשמע", אמר אלנקום בנימה מחנכת, "ראשית, אין איסור הלכתי על אכילת בשר אדם. אין היתר, אבל גם אין איסור. שנית, שב"חים לא חייבים בשחיטה, כי הם לא בהמה טהורה. ותעודת הכשר זה ממש לא בעיה. בשביל עוד כמה גרושים תקבל תעודת הכשר גם לחתול". וצחק.

"ולמה אתם קוראים להם שב"חים?" התעצבנתי, "הרי אתם מתכוונים לערבים. לכל הערבים!"

חיי שב"ח: המאחזים הסודיים של הפועלים הפלסטינים בישראל
מטרת ההתעללות בשב"חים היא התעללות
השב"חים היחידים הם המתנחלים
עוד בטרם הספיק אלנקם להשיב, השיבה רעייתו בקולה הרך: "על פי דרכנו ואמונותינו, כל ערבי בארץ־ישראל הוא שב"ח".

ואלנקם המשיך: "אם היית עוקב קצת יותר אחר פרשות השבוע, היית יודע שלא מזמן קראנו את פרשת "עקב". ושם כתוב כך: 'וְאָכַלְתָּ אֶת כָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ' (דברים, ז' ט"ז). אתה רואה? לא רק שמותר לאכול אותם, זו כמעט מצווה. אבל לא בגלל המצווה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים".

"אלא בגלל מה?" שאלתי.

"תראה", הוא אמר בקול מהורהר, "לקחנו להם את האדמה, לקחנו להם את הבתים, לקחנו את השדות והמטעים, לקחנו בן ולפעמים שניים, לקחנו את התקווה, לקחנו את הזכויות, לקחנו את העתיד, אפילו את העבר לקחנו להם. מה נשאר? רק הבשר. לא חראם?"

ארזתי את התיק, והמתנתי במכונית לשלושת הכוכבים המשחררים מן השבת. תקומה ניגשה בנימוס והניחה חבילה קטנה על מושב הנוסע. "דוֹגִי־בֶּג", היא אמרה בעדינות, "אם תרצה בכל זאת". מלמלתי משהו ונסעתי הביתה. בחצר חפרתי גומה קטנה, הנחתי בה את ה"דוגי בג" וסתמתי עליו את הגולל. לא ידעתי כיצד לנהוג, אז מלמלתי קדיש. בבית רכנתי מעל האסלה והקאתי את נשמתי .

אין דבר. תוך שנתיים בטח גם אני אתרגל.
הפוסט קיבל לייק אחדits-sick
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

הציונות כולה מקוללת והכל, אבל מהטקסט הזה עולה קצת ניחוח אנטישמי.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

סיפור מעולה, קולע בדיוק לנקודה.

ולהערת הטהרן: כשאני מקלל מתנחבלים או נאצים אחרים ממדינתנו אני לא מקלל את כל היהודים, רק את אותו ציבור מקולל.
הציבור הזה ראוי לכל קללה שהומצאה אי פעם, וה"יהדות" לכאורה שלו אינה אמורה להגן עליו.
אנטשימיות בטח ובטח שאין בסיפור הזה.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
D&3
הצטרף: 24 יוני 2021, 15:49
קיבל.ה  818 לייקים

אם לא רוצים ניחוח של אנטישמיות אפשר לנסות להיות קצת יותר יצירתיים מאשר ה"גיחי גיחי הם אוכלים גויים ואוהבים כסף" הנדוש של האנטישמים
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

בכלל לא מדובר פה על יהודים שאוכלים גויים. לא למדתם פאקינג ספרות? איך אפשר לא להבין את הרעיון של הסיפור? הוא כתוב לכם במפורש, כדי שגם חסרי הבנה לא יטעו:

"לקחנו להם את האדמה, לקחנו להם את הבתים, לקחנו את השדות והמטעים, לקחנו בן ולפעמים שניים, לקחנו את התקווה, לקחנו את הזכויות, לקחנו את העתיד, אפילו את העבר לקחנו להם. מה נשאר? רק הבשר. לא חראם?"

מה נשאר? רק הבשר. זו הפואנטה. זה אכן סופר יצירתי וסופר מדויק. ליחס את זה לאנטישמיות מתאים רק לבן אדם שלא קרא ספר או שירה בחיים שלו. עצוב שצריך להסביר את זה.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
Asafasraf
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 13:08
קיבל.ה  748 לייקים

מזל שיש אותך שתסביר לנו את זה.
שליחת תגובה